Wycieczka Kraków/ Zator
Dodane przez NP dnia Października 30 2022 17:20:50

W dniach 20-21 października br. odbyła się wycieczka do Krakowa oraz Zatoru/Energylandii. Wzięli w niej udział wszyscy uczniowie klasy 1d, 17 uczniów klasy 2d, 3 uczennice z klasy 1b oraz uczennica z klasy 2d.

Treść rozszerzona

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Kraków z panią przewodnik, podążając Drogą Królewską z uwzględnieniem miejsc związanych z Młodą Polską. Wyruszyliśmy z Placu Matejki, podziwialiśmy Barbakan, zobaczyliśmy Bramę Floriańska a ulicą Floriańską udaliśmy się na Rynek Główny. Tu weszliśmy do Bazyliki Mariackiej, gdzie integralnym elementem jest Ołtarz Wita Stwosza. Odwiedziliśmy też Sukiennice oraz dzielnicę uniwersytecką -dziedziniec Collegium Maius. Podczas spaceru mijaliśmy także okno papieskie. Udaliśmy się również do Bazyliki Franciszkanów, gdzie widnieją witraże i polichromie Wyspiańskiego.
Następnie przeszliśmy Plantami w stronę Wawelu, zwiedzając plac przed Katedrą Wawelską oraz Dziedziniec Zamku. Udaliśmy się także na punkt widokowy z panoramą Krakowa - Kopiec Kościuszki.
Po zwiedzaniu Krakowa i krótkim odpoczynku udaliśmy się do Zatoru na nocleg.
W piątek kolejką dotarliśmy do Energylandii, gdzie emocjom i atrakcjom nie było końca.
Do Świecia wróciliśmy o północy, zmęczeni ale pełni wrażeń