Konkurs EWIM 2022
Dodane przez bs dnia Czerwca 15 2022 10:22:32

 

Dnia 9 czerwca 2022 roku odbył się finał konkursu eWIM – projektuj i buduj z nami pojazd elektryczny.
Z naszej szkoły starował zespół w składzie:
Sławomir Haber; Igor Jaroniewski; Filip Gackowski; Damian Łaszewski; Karol Matuszak; Marcin Zieliński.
Opiekun zespołu: Bożena Stypulska.
Mieliśmy II czas przejazdu toru przeszkód na 20 zespołów co dało nam wyróżnie w konkursie.
Czytaj więcej
Fotorelacja
Relacja z Politechniki Bydgoskiej

Treść rozszerzona

 

Dnia 9 czerwca 2022 roku odbył się finał konkursu eWIM – projektuj i buduj z nami pojazd elektryczny.
Z naszej szkoły starował zespół w składzie:
Sławomir Haber; Igor Jaroniewski; Filip Gackowski; Damian Łaszewski; Karol Matuszak; Marcin Zieliński.
Opiekun zespołu: Bożena Stypulska.
Mieliśmy II czas przejazdu toru przeszkód na 20 zespołów co dało nam wyróżnie w konkursie.
W ramach przygotowania do konkursu ponad 20 zespołów ze szkół ponadpodstawowych przez ostatnie miesiące budowało pojazdy na bazie deskorolki elektrycznej w konkursie organizowanym przez Wydział Inżynierii Mechanicznej Politechniki Bydgoskiej. Uczniowie w tym czasie mieli możliwość umówienia się na indywidualne warsztaty i skorzystanie z pomocy pracowników oraz zasobów narzędziowo-maszynowych Uczelni. Termoformowanie, drukowanie w 3D, spawanie, cięcie, skręcanie to tylko wybrane możliwości z których zespoły mogły skorzystać.
Podczas finału konkursu zbudowane przez zespoły pojazdy przechodziły przegląd techniczny oraz startowały w sesji przejazdów treningowych. W kategorii tor przeszkód liczył się najkrótszy czas przejazdu po specjalnie zbudowanym w tym celu torze. Tunele, rampy, slalomy oraz śliska nawierzchnia to tylko niektóre przeszkody, które przygotowali studenci Koła Naukowego Pojazdów Szynowych podczas budowy toru. Po oficjalnym otwarciu finału konkursu eWIM 2022 odbyły się przejazdy finałowe. Wyniki relacjonowano na bieżąco na telebimie oraz online na stronie Wydziału Inżynierii Mechanicznej.
W kategorii design kryteriami obowiązkowymi do wykonania przez uczestników było oznakowanie swojego pojazdu. Dodatkowo punktowane było wyposażenie pojazdów w: oświetlenie przednie i tylne, kokpit sterujący oraz poszycie (obudowę). Jury konkursowe przy ocenie wizualnej w kategorii design zwracało szczególną uwagę na występowanie poszczególnych elementów, nieszablonowość rozwiązań, estetykę oraz samodzielność wykonania. Największa liczba punktów przyznana przez Jury, w którego skład wchodzili Profesorowie Wydziału Inżynierii Mechanicznej, decydowała o wyborze zwycięskich drużyn. Wybór był bardzo trudny, bo pomimo, że to pierwszy tego typu konkurs, Uczniowie już na starcie postawili poprzeczkę bardzo wysoko. Radio, dźwignie sterujące, poszycie (obudowa) z wykorzystaniem włókna szklanego to tylko niektóre z rozwiązań na które Zespoły zdecydowały się podczas budowy swoich pojazdów. Ogromne gratulacje oraz pełen podziw należy się wszystkim młodym konstruktorom.
Po pełnych emocji przejazdach finałowych oraz ocenie wizualnej w kategorii design zwycięzcami zostali:
➡️Kategoria: tor przeszkód
Nagroda główna: VII Liceum Ogólnokształcące w Bydgoszczy im. Janusza Kusocińskiego w Bydgoszczy
Wyróżnienie: I Liceum Ogólnokształcące im. Floriana Ceynowy w Świeciu
➡️Kategoria: design
Nagroda główna: Technikum w Zespole Szkół Technicznych im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Grudziądzu
Wyróżnienie: Liceum Ogólnokształcące im. Bartłomieja Nowodworskiego w Tucholi
Zwycięzcy otrzymali indywidualne nagrody rzeczowe w postaci wkrętaków akumulatorowych z akcesoriami oraz gadżety firmy Makita. Do szkół z których zespoły zajęły czołowe miejsce w oby dwóch kategoriach trafiły kamery GoPro 360. Głównym sponsorem nagród był Wydział Inżynierii Mechanicznej Politechniki Bydgoskiej. Nagrody dodatkowe ufundowała firma Makita.
Dodatkową atrakcją, towarzyszącą finałowi konkursu była wystawa przygotowana przez Wydział Inżynierii Mechanicznej Politechniki Bydgoskiej oraz oficjalnego partnera konkursu, którym była firma Makita. Wspólnie z partnerem konkursu przygotowano również zaplecze techniczne gdzie w razie konieczności możliwe było dokonanie serwisu pojazdów.